Esenyurt belediyesinde direnişçi işçiler çoğalıyor

Esenyurt Belediyesi 4857 sayılı İş Yasası’nın 17’nci Maddesi’ne göre “Sözleşme süreleri dolan” 10 işçiyi işten çıkarttı. Daha sonra 1 işçiyi “Yanlışlık oldu” diyerek tekrar işe aldı. İşten çıkartılan Belediye-İş üyesi 9 işçi devam eden direnişe katıldı. Direniş şimdi 18 işçiyle kaldığı yerden devam ediyor. İşçiler ise haksız yere işten atıldıklarını ifade ediyor ve haklarını alana kadar direnişlerini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyorlar.

Esenyurt Belediyesi, Yakuplu’dan gelen ve Belediye-İş sendikasına üye olan 47 işçi için “sendikalı oldukları takdirde birlikte çalışamayız” ifadelerini kullanmış ve kısa süre sonra 10’u kadın 47 işçiyi çöp toplama işine vermişti. İşçiler çöp toplarken haberlere konu olmuşlardı. Esenyurt Belediyesi ise “Basına izinsiz demeç vermek ve kurumun aleyhinde açıklamalar yapmak” gerekçesiyle 4857 sayılı İş Kanunu’nun 25. Maddesi’ni gerekçe göstererek işçilerin kıdem ve ihbar tazminatlarını ödemeden 3 işçinin iş akdini feshetmişti. Ardından yine aynı gerekçeyle 13 işçinin daha iş akdini feshetmişti. Bunun yanısıra Yakuplu Belediyesi’nden Esenyurt’a geçen işçilerin iki yıllık Toplu İş Sözleşmesi gereği kazandıkları ve 15 Temmuz 2009 günü uygulanmaya başlanılması gereken maaş zammı da gasp edilmişti.

AKP’li belediye tarafından işten çıkartılan işçiler 19 Ağustos 2009’da direnişe geçmiş ve 3 ayrı grup halinde işe iade davası açmışlardı. 9 Şubat günü mahkeme, ilk dava açan 7 işçinin işe iadesine karar vermişti. Belediye Yargıtay’a itiraz etmiş ancak 7 işçi kararın ertesi günü işbaşı yapmıştı. Kalan 9 işçinin davaları ise Mart ve Nisan’da sonuçlanacak.

Grev gözcüsü