Esenyurt Belediyesi 9 işçiyi işten çıkarttı

Sendika düşmanı AKP’li Esenyurt Belediyesi 9 işçiyi daha işten çıkarttı. İşten çıkartılan 9 işçi, 19 Ağustos 2009’dan beri 16 işçinin sürdürdüğü direnişe katıldı.

Esenyurt Belediyesi 4857 sayılı İş Yasası’nın 17’nci Maddesi’ne göre “Sözleşme süreleri dolan” 10 işçiyi işten çıkarttı. Daha sonra 1 işçiyi “Yanlışlık oldu” diyerek tekrar işe aldı. İşçiler ise haksız yere işten atıldıklarını ifade ediyor ve haklarını alana kadar direnişlerini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyorlar.

Belediye sendikalı işçi istemiyor

Görüştüğümüz Belediye-İş İstanbul 2 No’lu Şube Başkan Yardımcısı Erol Özdemir, Esenyurt Belediyesi’nin sendika düşmanlığının söz konusu olduğunu söylüyor. Özdemir, işten çıkartılan işçilerin Yakuplu’dan gelen işçiler olduğunu yanlışlık olduğu gerekçesiyle işe alınan işçinin ise Kıraç Belediyesi’nden geldiğini söyledi. Esenyurt belediye olduktan sonra küçük belediyelerin Esenyurt’a bağlandığını belirten Özdemir Esenyurt Belediyesi’nin sendikalı olan Yakuplu Belediyesi’nden gelen işçilere hertürlü zorluğun çıkarttığını da sözlerine ekledi.

Direniş sürüyor

Esenyurt Belediyesi sendika düşmanlığını ve işten çıkartmaları sürdürürken Belediye işçilerinin 19 Ağustos’ta başlattıkları direniş de sürüyor. AKP’li belediye tarafından işten çıkartılan 16 işçinin ayrı gruplar halinde açtıkları işe iade davasını kazanan 7 işçi 9 Şubat günü işbaşı yaptı. Kalan 9 işçinin davaları ise Mart ve Nisan’da sonuçlanacak. 25 Şubat günü işten çıkartılan Belediye-İş üyesi 9 işçi de direnişe katıldı. Direniş şimdi 18 işçiyle kaldığı yerden devam ediyor.

Ağustos 2009

Esenyurt Belediyesi, Yakuplu’dan gelen ve Belediye-İş sendikasına üye olan 47 işçi için “sendikalı oldukları takdirde birlikte çalışamayız” ifadelerini kullanmış ve kısa süre sonra 10’u kadın 47 işçiyi çöp toplama işine vermişti. İşçiler çöp toplarken haberlere konu olmuşlardı. Esenyurt Belediyesi ise “Basına izinsiz demeç vermek ve kurumun aleyhinde açıklamalar yapmak” gerekçesiyle 4857 sayılı İş Kanunu’nun 25. Maddesi’ni gerekçe göstererek işçilerin kıdem ve ihbar tazminatlarını ödemeden 3 işçinin iş akdini feshetmişti. Ardından yine aynı gerekçeyle 13 işçinin daha iş akdini feshetmişti. Bunun yanısıra Yakuplu Belediyesi’nden Esenyurt’a geçen işçilerin iki yıllık Toplu İş Sözleşmesi gereği kazandıkları ve 15 Temmuz 2009 günü uygulanmaya başlanılması gereken maaş zammı da gasp edilmişti.