Samsun Makro Market işçileri: “Kıdem tazminatına dokunma!”

37 haftadır gasp edilen hakları için direnen Makro Market işçileri bu haftaki eylemlerinde hükümetin kıdem tazminatını fona devrederek gasp etme girişimini de protesto etti

Samsun Makro Market işçileri: “Kıdem tazminatına dokunma!”

Bir gecede işlerinden çıkarılan ve tazminatları ve maaşları ödenmeyen Samsun Makro Market direnişçileri eylemlerinin 37. Haftasında, pazar günü Cumhuriyet Meydanı’nda toplandı.

İşçiler, “İşçilerin birliği sermayeyi yenecek!”, “Tazminat hakkımız, söke söke alırız!”, “Bu daha başlangıç mücadeleye devam!”, “Köle değil işçiyiz, hakkımızı isteriz!” sloganları atarak Makro Market Barış Bulvarı şubesi önüne yürüdü.

“Kıdem tazminatı işçinin tek sigortası”

Yürüyüşün ardından açıklama yapan Makro Market direnişçisi Ahmet Özeken işçinin tek sigortası olan kıdem tazminatına dokunulmaması gerektiğinin altını çizdi.

Özeken şöyle konuştu:

37. haftamızda yine sokaklardayız. Tek sebebi ise gasp edilen tazminatlarımız. 9 ay süresi içinde hukuki süreç başlayacakken patron malını mülkünü kaçırıyor. Buradan sesleniyorum. Konkordato sürecine girerken Makro Market patronun 256 tane şubesi vardı. 9 ay içerisinde 236 tane şubesini sattı, parasını aldı ve kaçtı gitti. Biz bugün hukuki süreci bırakırsak patrondan hiçbir şey alamayacağız. Biz şimdi göreceğiz patronun ve devletin atadığı konkordato komiserinin ne kadar samimi olduğunu. İşçi tazminatlarının ödenmesi için, banka ipoteklerinin kalkması için ne kadar ciddi olduklarını göreceğiz. Samsun bölge olarak sendika şube başkanımız ve avukatlarımız geçen hafta Ankara’daydı. Devletin atadığı konkordato komiserine sendikamız ciddi bir şekilde çok güzel teklifler sunmuştur. Bize belli bir zaman tarihi verilmiştir. Eğer bu zaman tarihinde hala bir çözüme ulaşamazsak devletin atadığı konkordato komiseri de patron kadar hırsızdır!

Biz bugün burada işsizler topluluğuyuz. Ve buradan yine devlete sesleniyoruz. Çoğumuz yarın bir gün işe girecek. Elimizde olan, tek sigortamız kösem tazminatlarımıza dokunmayı düşünüyormuşsun. Biz bunu asla onaylamıyoruz. İşçi sınıfı olarak kıdem tazminatlarımıza dokunulmasını istemiyoruz. Dokunulduğu takdirde işçiden alacağın başka hiçbir şey kalmaz. O zaman ne yapacaksın? Bizden daha ne alacaksın? Burada son olarak diyoruz ki, kıdem tazminatlarımıza dokunma!