İZELMAN’da toplusözleşme imzalandı: Yüzde 32 zam

İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZELMAN ile DİSK/Genel-İş arasında toplusözleşme imzalandı. İşçiler ücretlerinde ve ekonomik haklarında %32 zam elde etti

İZELMAN’da toplusözleşme imzalandı: Yüzde 32 zam

İzmir’de CHP’li Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZELMAN şirketi ile DİSK/Genel-İş arasında yürütülen, anlaşma sağlanamaması üzerine arabulucu aşamasının başladığı 6 bin 300 işçiyi kapsayan toplusözleşme sürecinden kazanım çıktı.

Arabuluculuk süresinin bitmesiyle birlikte tekrar bir araya gelen taraflar, ihtilaflı maddelerde anlaşma sağladı.

İmzalanan toplusözleşmeye göre;

• İşçi ücretlerine %32 oranında zam yapıldı, en düşük işçi ücretinde 900 TL’ye yakın artış sağlandı.
  • Tüm ekonomik maddelerde %25 artış sağlandı. Sosyal hakların ve kıdem zammının yevmiyelere yansımasıyla birlikte bu artış %32 oranında oldu.
  • Sorumluluk, iş güçlülüğü zammı, kart primi, koku primi alan işçi sayısı arttı, bazı birimlerin grupları yükseltildi.

“Zeybekci, işçilerin ücretlerine göz dikemez”

Toplusözleşmeyle ilgili bir basın toplantısı yapan DİSK/Genel-İş yöneticileri sözleşmenin ekonomik ve sosyal haklar açısından birçok kazanım sağladığını belirtti.

DİSK Ege Bölge Temsilcisi Memiş Sarı, AKP’nin İzmir adayı Nihat Zeybekci’nin “Büyükşehir paraları nereye gidiyor?” sorusuna da yanıt verdi:

O paralar işçilerin cebine gidiyor. O paralar kooperatiflere gidiyor. Sizin belediyenizde arazilerin hangi vakıflara gittiğini önce siz açıklayın. Biz İzmir’deki işçilerin alınteri ile kazandığı, hakkı olduğu halde alamadığı o paraları İzmir halkı ile ekonomiyi kalkındırıyoruz. Sayın Zeybekci, İzmir’deki işçilerin almış olduğu ücretlere göz dikemez.