2 yıldır E.K. tarafından taciz ve tehdit edilen Gülay Mübarek’in davası görüldü

Mahkeme, Gülay Mübarek'i iki yıldır taciz ve tehdit eden E.K. hakkında "kişisel verilerin hukuka aykırı yolla elde edilmesi ve yayılması" suçundan suç duyurusunda bulunulmasına karar verdi

2 yıldır E.K. tarafından taciz ve tehdit edilen Gülay Mübarek’in davası görüldü

Hatay’da yaşayan Gülay Mübarek, iki ay görüştükten sonra ilişkisini sonlandırmak istediği E.K. tarafından iki yıldır sistematik olarak taciz ediliyor, ölüm ve tecavüz tehditleri alıyordu. E.K, Gülay’ın açtığı dava sonucunda Adana’da gözaltına alınmış fakat adli kontrol şartıyla serbest bırakılmıştı.

E.K. tarafından taciz ve tehditlere maruz bırakılan Gülay Mübarek’in davasının duruşması bugün Hatay 3. Asliye Ceza Mahkemesi’ndeki görüldü. Duruşmayı Antakya Kadın Dayanışması ve Hatay Kadın Platformu’ndan kadınlar da takip etti. Kadınlar, Gülay’ın yalnız olmadığını, gerçek adaletin sağlanması için davanın takipçisi olacaklarını belirtti.

Duruşma öncesinde Sendika.Org’a konuşan Gülay’ın avukatı Hatice Can, davaya ilişkin bilgilendirme yaparak E.K’nin hakkında “tehdit”, “sesli, yazılı ve görüntülü bir ileti ile hakaret” iddiaları ile ilgili kamu davası açılmış olduğunu kaydetti.

Can, duruşmada sanığın eyleminin Türk Ceza Kanunu’nun  136. Maddesi’nde düzenlenen “kişisel verilerin hukuka aykırı yollarla ele geçirilmesi ve yayma” suçunun oluştuğunu, bu suçlardan ek iddianame düzenlenmesi gerektiğini kaydederek, suç duyurusunda bulunmasını talep ettiklerini belirtti.

Mahkeme, Can’ın taleplerini kabul ederek söz konusu madde kapsamında Hatay Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmasına karar verdi.

Mahkeme ayrıca, Hatay Barosu Kadın Komisyonu’nun da müdahil olma talebini kabul etti.

Duruşma 7 Mayıs 2019 saat 10.05’e ertelendi.

Sendika.Org/ Antakya

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann