İZELMAN’da toplusözleşme anlaşması sağlanamadı: “Hakkımızı sokakta arayacağız”

İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZELMAN ile DİSK/Genel-İş arasındaki toplusözleşme görüşmelerinden sonuç çıkmadı ve arabulucu süreci başladı. İşçiler, haklarını masada alamazsa sokakta arayacaklarını söyledi

İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZELMAN şirketi ile yetkili DİSK/Genel-İş Sendikası arasında süren ve belediyenin 17 birimindeki 6 bin 500 işçiyi kapsayan toplusözleşme görüşmelerinin sekizinci oturumundan da sonuç çıkmadı.

Görüşme öncesinde Hürriyet binasının önünde bir araya gelen İZELMAN işçileri, “Bu kente beraber hizmet üretiyoruz, bu ekmeği beraber büyütelim” yazılı pankartla İZELMAN binasına yürüdü. İşçiler, “Direne direne kazanacağız”, “Sadaka değil toplusözleşme” sloganları attı.

“Hakkımızı masada alamazsak sokakta ararız”

İZELMAN binasındaki oturumda sadece sendikal izinler, çalışma saatleri, vardiya sistemi ve geçici görev yardımını içeren dört maddede anlaşma sağlanabildi. Ekonomik maddelerde ise uzlaşı çıkmadı.

Görüşme sonrası bir açıklama yapan DİSK/Genel-İş İzmir 3 Nolu Şube Başkanı Faruk Saral, toplusözleşmeyi masada, barış içinde bitirmek istediklerini, dertlerinin ekonomik krizin faturasını işçinin ödememesi olduğunu belirtti. Şirketin geçtiğimiz haftaki teklifi yinelediğini, bunun üzerine kendilerinin de masadan kalktığını aktaran Saral, “Biz, 7 bine yakın İZELMAN işçisi ile omuz omuza bu mücadeleye başlayacağımızın haberini buradan veriyoruz” dedi.

DİSK/Genel-İş İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Engin Topal da işçilerin ekmeğine sahip çıkacağını, yasal haklarını masada alamamaları durumunda sokaklarda arayacaklarını ifade etti.

İki aydaki görüşmelerde anlaşma sağlanamadığı için arabulucu süreci başladı. Bakanlığın atayacağı arabulucu tarafları masaya çağırarak son bir görüşme daha yapacak. Bir aylık arabulucu döneminde de uzlaşı olmazsa iki aylık grev süreci başlayacak.

Sendika.Org/ İzmir