İzmir’de grev sırası metroda: İşçi taleplerine “dayatma” diyen Kocaoğlu ‘farklı senaryo’ arayışında

İzmir’de İZBAN grevi sürerken Metro ve Tramvay AŞ ile toplusözleşme görüşmelerinde de sonuç alınamadı ve grev aşamasına geçildi. İşçileri ziyaret ederek %25 teklifi sunan Kocaoğlu ret yanıtı alınca işçi taleplerini “dayatma” olarak niteledi, “Grev haktır ama bunu sadece İzmir’de yapmak, aklımıza farklı senaryolar getiriyor” dedi

TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ortak şirketi İZBAN AŞ ile Türk-İş’e bağlı Demiryol-İş Sendikası arasında toplam 342 çalışanı ilgilendiren toplusözleşme görüşmeleri tıkanması üzerine 10 Aralık’ta başlayan grev sürerken şimdi de İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait İzmir Metro ve Tramvay AŞ ile Demiryol-İş arasında 449 işçiyi ilgilendiren toplusözleşme görüşmeleri tıkandı.

İşçiler, çıplak maaşa 600 TL seyyanen zam talep etti. Bu, %15 ila %28 arasında değişen oranlarda zam anlamına geldi. İkinci yılın ilk 6 ayı için enflasyon artı %2, ikinci 6 ayı için de enflasyon oranında zam talep edildi. İkramiyenin 90 günden 112 güne çıkarılması, iş güçlüğü tazminatının 150 ila 300 TL arasında güncellenmesi de talepler arasında yer aldı.

Sendikanın hazırladığı 64 maddelik toplusözleşme taslağının ücret içerikli 24 maddesi şirket tarafından kabul edilmedi. Anlaşma sağlanamayan maddeler arasında ücret zammı, yeni işe alınacakların ücretleri, gece çalışma ücreti, vardiya sistemi, kasa tazminatı, disiplin cezaları, iş tarifi ve süresi, hafta tatili, ikramiyeler ve yemek ile bayram, yakacak, aile, çocuk, evlenme ve doğum yardımları gibi maddeler yer aldı.

Teklifi kabul edilmeyen Kocaoğlu ‘farklı senaryolar’ arayışında

Arabulucunun uyuşmazlık raporu tutmasının ardından metro ve tramvayda da grev gündeme gelirken, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu devreye girdi. Halkapınar’daki Metro Genel Müdürlüğü’nde işçilerle basına kapalı toplantıda bir araya gelen Kocaoğlu, tekliflerini %14’ten %25’e yükselttiklerini söyledi.

Kocaoğlu’nun ayrılmasının ardından kendi toplantılarını yapan işçiler ise teklifi kabul etmedi.

Kocaoğlu ise teklifin reddi sonrasında sosyal medya hesaplarından işçileri hedef aldı. İşçilerin taleplerini “dayatma” olarak nitelendiren Kocaoğlu, “Grev haktır ama bunu sadece İzmir’de yapmak, aklımıza farklı senaryolar getiriyor” dedi.